Djuren och Jag

Alla inlägg den 12 oktober 2013

Av djurenojag - 12 oktober 2013 20:09

Skogspromis med vovvar och R-M. Härlig tur i skog, mark och lera:-P Sen hem och bada hundar. Tre på en dag tar på ryggen kan jag lova! Efter bad måste man ju också sanera badrummet efter sig. Och tvätta. Lite lunch i form av kokta ägg. Älskar ägg...
Sen pälsvård av de badade tre. Lagom till den siste var klar, kom H och det blev ridning, på turen vi kallar "klätterrundan". Jag har gått uppför en gång - och det gör jag inte gärna om. Men suverän träning för hästarna som får gå där en gång i veckan...När man väl kommer upp på toppen finns lite valmöjligheter som kan varieras. Red T och D fick följa med som handhäst.
Efter ridning så blev det lite katteripyssleri hos J...och kaffe!!:-) Gosmisse!!!
Hem och lagade till lite mat, som jag blev riktigt nöjd med!!! Lammfilé, ugnspotatis, feta/tomatsallad och en enbärssås! Yummy!!
NU- är det kväller och det är dags att kvällsfodra.
Tur att det är lite rött kvar i glaset. Men dagen som från början var utan planer blev fylld och jag kommer somna ovaggad.

Nybadad trio!

Badkaret efter EN hund.

Pälsvårdade. Kan man ge hundar utegångsförbud till snön kommer?

En utsökt måltid!

Av djurenojag - 12 oktober 2013 07:51

Värsta sovmorgonen;-P Nåja, hade ialla fall börjat ljusna när jag klev upp. Hussen i huset är redigt förkyld och får sova vidare. Om ca en timme blir det skogen med sexligan. Bästa att passa på, för på måndag börjar älgjakten och då gäller det att hålla sig undan. Ok, får väl krypa till korset och erkänna att det är fina färger på höstlöviga träd. Men jag vet ju vad som komma skall och tror trots allt att jag föredrar dem i sin gröna prakt.
Om man ändå inte behövde frysa, så kanske jag skulle kunna uppskatta årets alla årstider lite mer. Avskyr att frysa!
Hög tid att börja fylla kaggen med java och ge hästarna frukost!
//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards