Djuren och Jag

Alla inlägg den 21 oktober 2013

Av djurenojag - 21 oktober 2013 20:51

Efter att jag fick tummen ur, så red jag hela , de tre musketörligan. Även denna gång bevisat att det går att vila i form:-) Duktiga kusar!

Satte ju även på dubbdäck på dem... De har halkat runt tillräckligt i hagen nu.
Vovvarna har fått kvällspromis och pälsvård. Missen värme och kärlek:-)
Mannen? Ja, han fick ju middag;-P
Imorgon är det back to work, så det blir en tidig kväll... Måste ju hinna med att lägga locket på brunnen och sätta luckor för fönstrena...
//

Av djurenojag - 21 oktober 2013 11:45

Och vips så var det måndag igen. Ledig måndag...
Den där inspirationen att göra massor finns inte. Kanske kommer efter en promis med vovvarna?

Nä, det gjorde den inte. Blev snarare bara trött och slö:-/
Sen jag var 19 år, juldagen..drabbades jag av min allra första panikångestattack. Som tur var förstod mina föräldrar vad det var och lugnade mig. Efter den dagen eskalerade det bara och blev mer och mer, oftare och oftare. Och även jag stod inför det klassiska faktumet - att undvika alla tänkbara situationer där det kunde uppstå.
Efter många år så lär man sig hantera det, även om det aldrig är skoj när det inträffar. Mest för att man aldrig vet hur länge det ska hålla i sig. En timme, en dag, en vecka?
För lite drygt tre år sedan föll jag till föga för att ändå prova SSSRI, vilket jag varit emot under hela tiden.
Men oj så jag ångrade mig att jag inte tagit den hjälpen tidigare. Det var som att få livet tillbaka!!!
Idag äter jag fortfarande dessa piller. Får aldrig ångestattacker i den bemärkelsen, men numera får jag kroppsliga symptom när det är dags. Trötthet, brinner i bröstkorgen och illamående. Men jag vet vad det är. Jag lever med det och det oroar mig inte.
Varför berättar jag det här?!
Alla tror att jag avskyr vintern, men så är inte fallet. Vinter kan vara jättemysigt. Men då min ångest alltid varit "mörkerstyrd", dvs har aldrig inträffat under ljusa delen av året... Så förknippar jag ju vinter med mörker och det är mörkret som sådant som jag avskyr!!
That's how it is:-)
Nu ska jag dra ur tummen och ut och rida i solskenet!!! D-vitamin för själen!!:D

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards