Djuren och Jag

Alla inlägg den 16 oktober 2013

Av djurenojag - 16 oktober 2013 21:41

Nej, jag är inte emot jakt. Inte alls faktiskt. Är själv uppväxt med en jaktälskande far och en frys... nä, två frysboxar konstant fyllda med diverse vilt. Men fortfarande tycker jag i n t e att det är okej att man vill utrota varg. Att köra med argument som att "vår stackars tradition löshundsjakt är snart förbi" känns ganska..... löjlig. Och jag undrar... hur kommer det sig att så många jakthundar blir skjutna under... tex älgjakten? Misstar man en jakthund för en älg - ja, då kanske någon borde dra in licensen?!?! Min personliga teori är naturligtvis att det finns jägare som ser varje chans att få knäppa en varg! Idioti! Och kan man inte heller skilja på tex. älghund/Jämte... och en varg...Hmm, då har man inte sett så många vargar.
Själv är jag livrädd för att stöta på björn....Struntar jag att gå i skogen för det? - Nä, inte alls faktiskt. Vill jag ha björnen utrotad? - Nä, faktiskt inte det heller...
Men jag vill att jakten, oavsett vad som ska jagas, ska i första hand ske i naturvårdande syfte och inte enbart för skjutglädje. Då finns det faktiskt skjutbanor! Det är ju inte så att vi, 2013 behöver jaga för födans skull.
Och nej...Inte ska vi väl ändå begöva vara rädda för att vargen ska äta upp all älg? Det klarar bilar så bra av ändå!:-)
//

Av djurenojag - 16 oktober 2013 06:50

från min kära vän L...och det gjorde min morgon. Min trötta morgon!
Finns alltså en grupp på FB som visar hur hem faktiskt ser ut hos många:-) lite smått kaotiskt sådär:-)
Nu ska jag inte alls kritisera de vita fina sterila modema hemmen med old style. Det är jättefint och jag beundrar dem som orkar fixa och dona stup i ett!! Absolut!!
Men vad alla inredningstidningar missade är... bl a... vi som har husdjur!!!!
Jag fick ett ryck för två år sedan, att tapetsera och måla vår stora hall i vitt!! Mitt största misstag?!?? Snart är jag igenom väggarna av allt torkande och putsande av att få bort lerfläckar efter tre långhåriga vovvar när de kommer in efter en promenad.
Jag snubblar varje morgon över nåt märgben eller pipleksak som ligger utspridda överallt, för att lillkillen ska välja dem istället för att ge sig på möblerna.
Eller alla fleecefiltar från Rusta för 29:-/st som pryder det mest i vårt hem. Som grus/sand/skräpuppsamlare. De tredubbla överkasten som pryder vår säng, för att försöka hålla lakanet någotsånär fritt från gratis kroppspeeling...
Listan kan nog göras oändlig...
Tror jag kommer att trivas bra och känna mig som hemma i den där gruppen!!:-D
Godmorgon föresten!:-)

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards