Djuren och Jag

Alla inlägg under december 2011

Av djurenojag - 23 december 2011 17:45

Bilen gick i n t e igenom besiktningen! Det var för höga avgashalter. Men lite oljebyte och tändstiftsbyte i mellandagarna så ska det nog bli fina fisken:-)

Sen bar det av till Gomersson's för bus och fika!!! :-) Härliga familjen!!! Vidare för paketleverans till familjen Gez och sen hem!

Väl hemma så kröp jag i min underbara gosfilt/poncho jag fick av Gom's:-) TUSEN TACK!!!! Plugga, plugga, plugga!! Gjorde klart ppt.presentation som ska redovisas om 3 veckor och vad hände då?! Jodå, skärmen på datorn svart som i graven.... Vi får väl se om jag lyckas banka liv i den igen!


  (Foto: R-M Gomersson)



Nu ska det tändas ljus för alla som inte har möjlighet att vara bland oss. Ingen nämnd, ingen glömd, men ni finns alla i våra tankar & hjärtan!

<3












Av djurenojag - 22 december 2011 18:34

Vissa floskar och vissa svälter! När jag kom in efter ridning idag så hade Bangsi så ofint öppnat Samo's julklapp och ÄTIT upp allt!!!!! Gissa om den hunden i n t e ska få någon kvällsmat! Misstänker starkt att den badningen igår lär vara förgäves imorgon;-/ Inkomster och utgifter!Själv sa jag till karln att börja julen och ledigheteb med pizza, så leverans är på intågande! Bilen tvättas och pimpad (fixad) inför morgondagens besiktning. Bara att hålla tummarna att den går igenom!//

Av djurenojag - 22 december 2011 08:45

Idag är sista dagen, sen vänder det och vi går emot ljusare tider. Härligt! Tyvärr verkar vi gå mot blidväder också, vilket inte riktigt är önskevärt än. Vill verkligen inte ha lera och sull nu!!

Höhämtning är det enda som står på schemat nu innan jul, så sen ska jag bara vara och andas.....Tyvärr har inte höstens alla besök hos kiron hjälpt denna gång och jag är stelare än en fryst fiskpinne! Dags att plocka fram pilatesbollen under skrivbordet kanske?!

Sen ska jag dra på mig tomteluvan på ridhjälmen och vara ett med pållarna:-)

...och plugga.....massor......

Nä usch, nu kom jag att tänka på alla måsten igen. Huvvaligen!

Förhoppningsvis blir det bus med "lillebror" imorgon också!!:-)

//

Av djurenojag - 21 december 2011 20:51

Har inte bloggplatsenappen kommit till årsskiftet, då byter jag bloggportal!!Nu är vovve borstad, kammat, avtovifierad och både luktar gott och är stilig! Håller i sig typ..............en pizza;-)Hästarna har fått varmvatten och jag magkatarr! Lite julmust så ska det nog bli bra.Tänk, om mindre än en vecka så är allt vad tomtar och jul heter överstökat! Gud så skönt! Man blir liksom smittad av hysterin, vare sig man vill eller inte....Ska kasta mig på soffan nu!//

Av djurenojag - 21 december 2011 16:12

Imorse träffade vi Anders & Samo för en promenad nere vid Skuthamn, då vi promenerade bort mot "röda stugan".

Perfekt väder för att slippa kloffar runt tassarna!! Fattar inte hur vovvarna orkar hålla igång, men nog har de spring i benen allt. Efter hemkomst blev det ridning - barbacka!!! :-D och sen bad av Bangsi. Nu väntar pälsvården....

Men först en liten bildbomb:


          


             


Sen har vi sista bilden, som är klippt ur sin situation.....Men kolla in

GALEN BEARDIS!!! Vilket hem har han smitit från??! Hihihi

Snacka om MONSTER!!!!!


 

Av djurenojag - 20 december 2011 22:38

Idag blev det härlig ridning, äntligen!! Som jag har längtat! Vädret hade knappast kunnat vara bättre heller (för att vara december, måste jag ju tillägga). Piggelinpållar som vilats i form - det är inte illa det inte! :-)


 


Annars har  hemmet fått sig en omgång, och imorgon är det dags för hunden. Men först ska jag träffa Anders & Samo för en morgonpromenad med massa bus! Kameran SKA med!!:-) Ridning lär det också bli...Sötebrödsvilodagarna är över för de lurviga! De måste ju vara "fit" till julmaten;-P


    




Av djurenojag - 19 december 2011 20:15

Sådär! Ännu en skolhelg avhandlad. Så himla kul, men jisses så slut man blir. Trodde jag skulle dö imorse när klockan ringde och det var dags att gå och fodra hästarna. Hade nog kunnat stannat i sängen hela dagen.

I vilket fall som helst så börjar mastodontveckorna lugna ner sig och jag ser ett ljus i tunneln..........undrar om det är ett tåg?!;-)

Närå, lite pappersjobb med fakturor, bokföring och löner innan jul, men annars så......Längtar så efter att komma upp på hästryggen efter att pållarna vilat i två veckor. Förmiddagen spenderades med hovslagaren. Nu har pållarna sulor!!! Yay!!! Kan bli vilket sullväder som helst!:-)


Skolhelgen; Den här helgen handlade om mycket valp, sjukdomar, förebyggande vård, träning och lite presentationer, samt massage och stretching. Jätteskoj som alltid och vi är ju en så himla kul klass tycker jag! I julhelgen ska jag läsa böcker och skriva massor hade jag tänkt. Börjar så smått bli dags att börja med examensarbetet också. Ämne är bestämt, men går fortfarande och fnular på upplägg och frågeställning.


 

Hur underbara är inte dessa nosar??!!  <3


Nixpix, nu finns det annat att göra än att sitta här!.......

//


Av djurenojag - 16 december 2011 22:44

Nyss hemkommen från ett kvällspass i skolan och jag fick turen att hålla mitt lilla föredrag ikväll, så nu slipper jag gå och vara nervös resten av helgen. Ska snart poppa isäng, för två långa intensiva dagar kvar. I förmiddags var Ebba 4,5 år här och vi bakade både chokladbollar och pepparkakor, även om hennes tålamod är betydligt kortare än mitt...vilket säger en del, då mitt är askort!Har hunnit rida EN gång på två veckor!!! Hästarna trivs nog med lite vila, men min abstinens mår absolut inte bra!!! Dessutom kommer hovis på måndag, så det blir ridning tidigast tisdag! *Snyft*Nä, sängen nästa, fast först borsta bort en stor tova på Bangsi!!!Natti Natti!//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards