Djuren och Jag

Alla inlägg den 9 oktober 2011

Av djurenojag - 9 oktober 2011 21:40

Det här blir nog det längsta inlägget någonsin, så skit i att titta eller läsa om ni inte har gott om tid, eller är totalt ointresserade:-)

Har kommit hem från Islandet. Älskar att vara där, och helt underbart att få visa landet jag älskar, för min make och våra härliga vänner H och J. Tyvärr fanns ju en klump i magen hela tiden, pga det tragiska som hände dagarna innan vi åkte, men så är det ibland och finns ingen eller inget att klandra....och slutet gott ialla fall.


Flygresan dit gick bra, men hemresan var dessto värre. Storm och regn, försenat plan pga av ovädret, och moln/turbulens som inte avtog förrens vi var på 11000 meters höjd. Trodde sista stunden var kommen, men som sagt, ner kommer man alltid och så även denna gång med livet i behåll. Hade ju kunnat stanna läääääänge i mitt älskade andraland, men helt underbart att få gosa misse och vovve!! Hästarna kom i full galopp när H och jag klev ur bilen och ropade på dem, så lite saknad hade man kanske ändå varit;-)

J´s föräldrar bjöd på middag när vi kom hem - TUSEN TACK!!! och Ebbsan blev glad att se oss och för lite presenter. Speciellt de ASCOOLA jodphursridbyxorna. Nu ska hon bli en fullfjädrad islandshästryttarinna!!:-) Bara kvar att få henne att inse att man måste mocka ibland också;-P


Vi har "sightseeat" en hel del. Ätit massor med god mat! Druckit gott! Partajat! Shoppat! Med andra ord haft en toppensemester!

Nu följer en liten bildkavalkad för den som orkat läsa ända hit.


Hallgrimskirkja


    

Delar av Blå Lagunen (Bláa Lonið)


   

Gullfoss


  Utsikten gatan ner från vårt hotell. Fjället Esja i bakgrunden.


  Sólfarið - Ett monument av vikingaskepp och de första som anlände till Island.


  Geysir


 Uppe vid Eyjafjallajökull. Vulkanen som spred aska över hela världen 2010. I bakgrunden kan man fortfarande se askfältet.


   

Me on top of Eyjafjallajökull!


 

H´s och mitt monument som vi byggde vid vulkanen! We was here!


 

Mer vulkanutsikt!


Våra skuggor i en dalgång på väg nedför Eyjafjallajökull. Visst "dansar vi" fint?!

     Ännu ett vattenfall!


  En pålle i motvind!


En snöig fjälltopp:-)

   

 Här luktar det fis:-)


   

Gajol och party för hela slanten!


  

De underbart "fyrkantiga" fåren!!


*******************************

***********************************


Bästaste Bubblan är snart proffs på att rida!!!


*********************************

Attans, missade ju HELT att plocka fram kameran när jag fick träffa min nya lilla skyddsling, Bangsi´s lillebror och vår alldeles nya lilla släkting. Så därför blir det en bild jag fick på mms igår, som jag misstänker att Fru. G. har knäppt!

Här är skönheten, som på 24 timmar lyckats charma våra hjärtan!

SAMO

Välkommen!!!

 ***********************************

Stod ni ut ända ner hit?! Kul!

Nu är det slut på semester, 25-års firande (ja, inte jag då..tyvärr) och smekmånad! Bara att jobba hårt för att det ska komma en till häst. Tillbaka till allvaret och vardagen!

Tjolahopp!!!

//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards