Djuren och Jag

Alla inlägg den 14 oktober 2011

Av djurenojag - 14 oktober 2011 17:46

Oj vad tomt det har varit härhemma idag. A kom och hämtade Bangsi imorse för en promenad tillsammans med bästis Lhurvas, och eftersom vi är hembjudna till fam G ikväll, så fick Bangsi stanna där under dagen. Nä, liv utan hund är då ingenting för mig. Läste ett mycket bra citat i en utav mina kursböcker.

" Ett hem utan hund är bara ett hus".

Så i och med det avslöjas att jag suttit med huvudet i skolböcker idag. Har lyckats lämna in ytterligare två uppgifter också:-) Känns bra som sjutton!

Imorgon är det 40-års kalas som står på schemat och på söndag ska maken ha styrelsemöte med flygklubben härhemma:-) Nästa helg är det skola och helgen efter det ridkurs. Däremellan ska jag hinna plugga och jobba i U-a och hemma. Sen är det föreläsning på Strömsholm också. Nånstans där ska R-M och jag vara med på ett styrelsemöte med BHK. Tjoo! Det ska kännas att man lever!:-D


Alla hästar har fått sig en genomkörare! Tur att Tritla är så skitbra att rida, med tanke på hennes nattliga upptåg u t a n f ö r hagen! Blir galen på henne. Men ridutvecklingen kan jag inte klaga på, nästa jäkla tävling S K A jag kamma hem lite poäng som man äntligen kan bli stolt över.

Drómi känns bättre igen. Tror fortfarande inte att ett kiropraktorbesök skulle skada, men lättare sagt än gjort att hitta en sådan. Idag blev det tempoväxlingar i tölt, och det är ju verkligen inget jag kan skryta med att han haft tidigare. Så vi gör våra framsteg...sakta men säkert (eller nåt...).


Lade mig i ett bad för att njuta och värma upp mig efter ridning......Trodde jag ja. Kalla nätter gör att vattnet går åt, och vi som varit bortskämda hela sommaren med att elda var tredje, fjärde dag, får nu ta tag i det där, åtminstone varannan dag.  Så bad blev det. Varmt?! Nja, det är en överdrift. Tur att man är en viking. Är det inte så man brukar säga?!


Nog om svammel....Nu ska jag piffa upp mig lite innan vår skjuts kommer:-)


//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards