Djuren och Jag

Alla inlägg den 3 oktober 2012

Av djurenojag - 3 oktober 2012 22:16

Härligt med lite....regn igen.....not! Kusar har fina fossingar och jag har varit på "byn"...och äntligen införskaffat en ny kaffebryggare!!:-) Trött på att kaffet aldrig blev riktigt varmt i den gamla.
Har sippat lite rött med fröken Bruset och smidit framtida planer;-) Närå, oroa er inte - inget som förändrar världen!
Lilla Korven fick besök av bror sin och de där två kan man inte lämna obevakade lång stund!;-P När Atli kom in så hade han "löv" som hängde i pälsen för ögonen så han inte såg någonting. Matte försöker dra bort löven och inser ganska FORT att det är BAJS som hänger för ögonen!!!!
Hejdå Anders, nu går jag och badar äckelpäckel hund;-)
Nu doftar han gott och får sova i sängen:-) Blev fönad för första gången och var jätteduktig!!!
Snart lite sömn då!!

Av djurenojag - 3 oktober 2012 09:20

Jag i ett nötskal. Lyxa till det lite med toasts till frukost - men naturligtvis blev de svartbrända och brandvarnaren började tjuta. Nåja, åt upp dem ialla fall:-P
Dagen till ära så bjuds det på: REGN...Stabilare väder är svårt att hitta:-/
Inväntar hovslagare idag, så hästarna får fina fossingar. Tills dess står de inne och jag nyss varit ner och givit dem lite frukost.
Igåreftermiddag blev det promis i skogen med lurvar och R-M. Vi kom hem med varsin bajspåse fylld med gulingar och glada, nöjda, blöta och trötta lurvar.
Idag blir en ganska soft dag, då hästarna får stå efter skoning - så efter att telefontiden är slut kanske jag ska ägna mig lite åt egenvård:-) ....och plugga:-/

Okänt utsprung på bild, men lånad ifrån FB. Som vanligt- om nån känns vid ursprung så lägger jag till det- eller tar bort...

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards